Damco Vietnam Tuyển Dụng Vị Trí Solutions Customer Service Executive 2017 (HCM)

Chia sẻ

Damco là một trong những nhà cung cấp dịch vụ logistics (bên thứ ba) hàng đầu thế giới, chuyên về giao nhận vận tải linh hoạt và các giải pháp cho chuỗi cung ứng. Công ty này có hơn 108000 nhân viên với hơn 300 văn phòng tại 90 nước và đại diện tại hown30 quốc gia trên toàn thế giới. Năm 2012, doanh thu thuần của công ty là 3,3 triệu USD, quản lý hơn 2,7 triệu TEU vận tải biển và khối lượng quản lý chuỗi cung ứng và chuyên chở ròng hơn 210000 tấn hàng hóa. Damco là một bộ phận của Tập đoàn A.P. Moller-Maersk.

Key Responsibilities 

Import payment:

  • Verify 3PL service fee & submit to customer for payment.
  • Troubleshoot and resolve payment relating issues / escalations.
  • Manage customs brokerage agencies to ensure their compliance in payment standard.
  • Be the key contact for payment audit & reporting.
  • Comply with specific customer SOPs/SLEAs and play the role of coordinator to build up these documents.
  • Take part/take lead in saving projects generated by the team or per customer’s request.
  • Work out long term solutions for continuous improvement of payment process.
  • Daily report to customers for all on-the-ground relating issues in term of payment execution & compliance.
  • Carry out other tasks assigned by Manager. 

Required knowledge & Skills

A careful & detailed person who loves working with money, has an endless interest in analysing data & pointing out abnormal signals to propose cost saving initiatives.

 Operational knowledge & Customer Service experience 

  • 1 year experience in the Logistics sector with Customer facing experience.
  • Working knowledge of customs brokerage is an advantage.
  • Familiarity with Damco Policies and Processes relating to the following is preferred. o Customer Service Quality Standards. o Forwarding Products including VAS, Insurance, etc. 

Communication skill

  • Clear & structured when giving instruction or request
  • Confident, strong & smart in negotiation

Problem solving skill 

  • Creative, proactive & aggressive in pushing the issues through.

Analytical mind

  • Logical thinking, sharp in working with number.

Drive for Results

  • Passion to drive closures & high level customer service orientation.
  • Well organized when working under pressure with high sense of responsibility.
  • Team player – Works together with others in the business unit to achieve results, fosters teamwork.

 Contact Information: Qualified or Interested candidates please submit your English resume to Vietnam.recruitment@damco.com

Hạn cuối: 26/01/2017

[QC] Đăng tin tuyển dụng, tìm việc làm nhanh, uy tín tại trang Việc Làm Báo Lao Động.

Bình luận

Vui lòng sử dụng tiếng Việt có dấu

Video xem nhiều nhất

Thắng New Zealand kịch tính 2 - 1, Mexico chiếm ngôi đầu bảng A Confederations Cup 2017