Unilever Tuyển Dụng Nhiều Vị Trí Hấp Dẫn Tháng 8/2016

1. WCM Specialist - Bắc Ninh

Job Description

  • Update, train and also advise for WCM pillars and all other employees about WCM knowledge, including: tools, working method, work scope, work schedule planning, standard report template
  • Support CD pillar (Cost deployment) in use of loss tree, “ Zero losses” principle and tools for cost conversion from losses. These data also be used for prioritizing improvement projects
  • Be responsible for FI (Focused Improvement) pillar to implement improvement projects under the cope of this pillar as well as other Kaizen projects
  • Observe and collect good practices of efficient WCM implementation to share and roll out for all employees in every lines, every factory
  • Manage the internal performance assessment of all pillars and support all of them in implementation of loss and waste reduction
  • Be the leader for preparation of the WCM audit with external experts
  • Represent for factory management to consolidate and update WCM performance report to relevant Department.
  • Support Manex Manager to develop WCM documents for factory and ensure that it is an international application
  • Support Manufacturing Manager to lead Kaizen project when required
  • Connect with other departments, experts and factory management to organize WCM knowledge training courses

Job Requirements

  • Graduated from Technical University
  • At least 3 years experience in R&D, Engineering or Production department
  • Prefer candidates who have working experience in: TPM, WCM, Lean Manufacturing, Six Sigma, TOC or QRM
  • Good Reporting and Analysis skill
  • Good understanding of technical documents
  • Networking skill and Kaizen proposal skill
  • Good at problem solving and Communication & Negotiation skill
  • Good at comments in English
  • Ability for domestic and foreign travel

APPLY HERE

2. Nhân viên Kiểm soát Chất lượng - Bắc Ninh

Job Description

- Phân tích, kiểm tra chất lượng các bao bì đầu vào và bao bì đang sử dụng, dán tem đạt hoặc không đạt theo quy định. Ghi chép hoặc nhập kết quả lên hệ thống theo quy định

- Cập nhật tình trạng bao bì trên hệ thống dựa theo kết quả đo được để bộ phận sản xuất đưa vào sử dụng

- Bảo quản các hồ sơ và tài liệu liên quan đến chất lượng bao bì

- Làm báo cáo hàng tháng về kết quả bao bì và chỉ ra xu hướng chất lượng

- Vận hành và hiệu chuẩn các thiết bị, dung cụ phân tích các chỉ tiêu chất lượng

- Tham gia giải quyết những vấn đề chất lượng liên quan đến bao bì 

- Tham gia vào việc triển khai kế hoạch và duy trì hệ thống hổ trợ cho Phòng Nghiên cứu & Phát triển (R&D)/ Phòng Mua trong việc phân tích các mẫu của nhà cung ứng tham gia thầu, các mẫu bao bì mới, các mẫu sản phẩm thử nghiệm trong phòng thí nghiệm R&D cũng như trên dây chuyền sản xuất

- Lưu mẫu bao bì, xử lý các mẫu bao bì hết thời gian lưu, hủy bỏ theo đúng quy định

- Thực hiện đúng tiêu chuẩn an toàn trong phòng thí nghiệm

- Tham gia những hoạt động chất lượng ISO 9001, hoạt động đánh giá rủi ro trong công việc, trong khu vực làm việc (OHS 18001), đánh giá khía cạnh môi trường (ISO 14001)

- Thực hiện đúng những yêu cầu bảo mật thông tin, những nội quy, chính sách sức khoẻ, nghề nghiệp và môi trường do công ty ban hành

- Đề xuất các hành động cải tiến để nâng cao tính hiệu quả của hệ thống quản lý chất lượng, quản lý an toàn và sức khỏe nghề nghiệp

Job Requirements

- Tốt nghiệp Đại học

- Có khả năng đọc và hiểu tài liệu bằng tiếng anh

- Ít nhất 2 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực có liên quan

- Có khả năng học hỏi những kiến thức và kỹ năng mới 

- Kỹ năng giải quyết vấn đề

- Kỹ năng giao tiếp

- Kỹ năng phân tích dữ liệu

- Kỹ năng viết báo cáo

APPLY HERE

3. Nhân Viên Thủ Kho - Bắc Ninh

Job Description

  • Nhận chứng từ giao hàng từ nhà cung cấp, kiểm tra các chứng từ hợp lệ: Phiếu giao hàng, số PO (Purchase order), Hoá đơn, COA (Certificate of analysis); đảm bảo hàng nhập kho đúng số lượng theo DS (Detail schedule), chủng loại. Nhập hàng vào kho và gửi phiếu yêu cầu kiểm tra chất lượng đến phòng chất lượng, kiểm tra kết quả để quyết định giữ hàng hay trả hàng
  • Giao chứng từ xuất nhập để Data controller cập nhập số liệu vào hệ thống SAP
  • Sắp xếp, lưu trữ, nhập và xuất nguyên liệu trong kho tuân thủ theo theo đúng tiêu chuẩn, quy định được ban hành (Quy cách xếp hàng, 5S, FIFO, FEFO…)
  • Xuất và nhập nguyên liệu theo yêu cầu của kế hoạch sản xuất hoặc các phòng ban khác
  • Theo dõi và kiểm tra xuất nhập tồn của nguyên liệu ở kho
  • Hỗ trợ, cung cấp số liệu liên quan để kiểm tra, đối chiếu thực tế và hệ thống SAP khi có sai lệch và vào các đợt kiểm kê
  • Thông báo cho các phòng ban liên quan nếu: nguyên liệu không đảm bảo chất lượng, sắp hết hạn sử dụng, sản xuất hết nguyên liệu (last lot) và tham gia thảo luận phương án giải quyết.
  • Báo cáo cho cấp quản lý trực tiếp nếu có bất cứ sự cố nào xảy ra nằm ngoài thẩm quyền quyết định
  • Tuân thủ các quy định về vận hành kho, đảm bảo các yêu cầu về An toàn và Chất lượng
  • Tham gia các cuộc hội thảo, đào tạo và các hoạt động khác khi có yêu cầu
  • Hỗ trợ công việc của nhân viên khác trong kho khi có yêu cầu. 

Job Requirements

  • Tốt nghiệp Trung cấp trở lên, chuyên ngành kế toán hoặc ngành liên quan
  • Kỹ năng giao tiếp, hoạt động nhóm tốt
  • Kỹ năng máy tính: Phần mềm văn phòng
  • Trách nhiệm, trung thực và cẩn thận trong công việc

APPLY HERE

4. Go to Market - Quality Specialist - Bình Dương

Job Description

Working location: VSIP Binh Duong

-  Control raw pack and gift for promotion programme regarding Unilever quality standard

-  Quality assurance of finished promotion according to standards

-  Be responsible for monitoring the quality of re-packers to ensure that the daily operation complied fully with Unilever requirements 

-  Conduct the quality engagement with re-packers to build them the quality mind-set

-  Support to do the audit in re-packers in both internal and external against HACCP, GMP and hygiene standards

-  Be responsible for Quality inspection of imported FGs in VSIP and cold warehouse

-  Work with exporting countries (for imported products) and suppliers (promotional items and POSM) to fix the minor issues.

Job Requirements

-  College or University bachelor with major in Chemical or Biology 

-  At least 1 year working experience in relevant work

-  Knowledgeable in quality management system: ISO, HACCP, GMP...

-  Good problem-solving and analytical skill

-  Good communication skill

-  Able to communicate in English

-  Good at computer skills

APPLY HERE

5. Export Customer Service Assistant Manager - HCM

Job Description

-  Make sure to receive the correct information and reply customer on time about the product/ schedule/ procedure of export

-  Work closely with internal teams to share all information about export products

-  Consolidate weekly/ monthly forecast from all customers, cooperate and follow up with planning to make sure the committed schedule is achieved

-  Make sure to provide account payable in time

-  Work with SCFN to provide the quarterly transfer price on time, helping them if any delay from related department

-  Request SCFN to provide transfer price if any new sourcing/ any change of packaging/ raw or etc... which customer requires

-  Check transfer price carefully before sending to customer/ shipping team

-  Work closely with internal Departments to get the product spec and packaging spec / loading layout, set up new item code , update price list quarterly , make and send FG weekly forecast to shipping team for container booking/forecast, monthly export report to related departments

-  Get and make monthly KPI report among customers

-  Coordinate with planning to manage raw/pack stock and inform customer before applying new change

-  Follow up write off spreadsheet with planning and update to customer, get agreement before issue debit note

-  Work closely with relevant departments if any additional cost ontop occur but make sure to get agreement from customer in advance.

Job Requirements

-  University graduate in Foreign Trade with at least 4  years experience in similar fields

-  Good knowledge of import-export field

-  Customer-oriented with high sense of responsibility and Ability to do multi-tasks

-  Strong and clear communication skill, negotiation skill and problem solving skill

-  Sound experience in dealing with Customs officers/Authorities

-  Good command of written/spoken English and computer skills.

 APPLY HERE

 6. RDC Packaging Development Specialist – Homecare - HCM

Job Description

*** Main job purposes:

•  Develop global and regional mixes.

•  Deploy the category program into the region and country

•  Develop regional and local supply base to support innovation & cost effective program. 

•  Provide category package team with region and local market insights

•  Develop promotional activities to support category and country program.

***Key Responsibilities:

•  Interpret the regional project brief, determine the project network and required technical development tasks with guidance.

•  Coordinate the packaging development activities on a daily basis.

•  Be responsible for deploying the  global/regional innovation, cost effective projects, ect..into the strategic sourcing unit by providing the proper and sufficient technical support.

•  Discuss with RDC/GDC and relevant functions to define regional and local technical specifications for relevant products

•  Design and manage local market investigation to understand the local insights and share with category team.

Job Requirements

•  Bachelor degree in Chemical engineering or relative fields

•  At least 3 -4 years experiences in packaging development or technical fields

•  Good at interpersonal skills, problem solving

•  Excellent communication and influence skills

•  Willing to take challenges and strong analytical skills

•  Hard-working and integrity 

•  Honest, patient, careful and sociable

•  Good at MS Office Tools

•  Good command of English, writing and speaking

APPLY HERE

 7. Customer Operation Assistant Manager

Job Description

- Ensure ambitious target setting & monitor closely for performance
- Coach the Field Sales force for Performance in relation to the targets set and build a winning spirit within his/her team
- Lead the Field Sales Force by showing the example
- Ensure streamlined implementation of the customer strategy at Point of Sales (POS) in order to further build market share
- Build excellent relationships with the regional/local responsible manager of the concerned customers
- Gather and provide competitive information to headquarters on a regular and continuous basis
- Manage Sales-In , Sales-Out and Stock Availability
- Execute Customer Plan of New Product Distribution, Promotion, Activation and Visibility Plan
- Establish and manage Relationship with Store Management as Unilever Representative
- Coordinate with Customer Management Team in developing Customer Plan and then convert Customer Plan into Store Standard
- Manage Store Staff: SIP, SA, BA and Sales Rep following the Standard

Job Requirements

- University graduate in business administration, foreign trade, economics
- At least 3 years relevant working experience in FMCG industry
- Experience in Customer Development Function is preferred; especially Trade Marketing or Customer management is highly valued.
- Hard working, can work under high pressure & having team work spirit
- Good communication, can handle problems, multi-tasks and ad-hoc issues
- Good skill of Analysis & Planning and problem solving
- Quick learning & able to adapt with changes
- Good command of English communication

APPLY HERE

[QC] Đăng tin tuyển dụng, tìm việc làm nhanh, uy tín tại trang Việc Làm Báo Lao Động.

Bình luận

Vui lòng sử dụng tiếng Việt có dấu

Video xem nhiều nhất

Dù thua chúng tôi vẫn ủng hộ tuyển Việt Nam trong mọi trận thi đấu